fbpx

Skjerpen Bugge

Oppdaget fukt etter bobilkjøp

Oppdaget fukt etter bobilkjøp
Innholdsfortegnelse

Kjøp av en bobil er for mange en drøm som går i oppfyllelse. Endelig kan man reise på ferie uten å tenke på reiserute, tidsplan og bookinger. Du kan ha gledet deg lenge og gjort flere undersøkelser i forkant.

Dessverre så går gleden over til ergrelse for noen uheldige kjøpere. Etter å ha overtatt bobilen avdekkes det forhold som det ikke var opplyst om. Fuktskader er en gjenganger som sådan.

Har du oppdaget fukt i bobilen kan det være lurt å forhøre seg om hvilke rettigheter man har. Ta gjerne kontakt med oss i Skjerpen Bugge Advokatfirma AS, vi har spesialisert oss på bobil.

Oppdaget etter bobilkjøp

Tilbakekjøp er ofte en god løsning 

Ofte blir det en rask løsning i dialog med bobilforhandler. Stort sett ønsker de aller fleste forhandlere å yte god service til kjøper. En hurtig løsning på saken kan være tilbakekjøp. Da gjenstår det bare å bli enige om prisen.

Har du fått tilbud om tilbakekjøp er det viktig å vite at du ikke nødvendigvis er bundet av tilbudet fra forhandler. Kanskje er bobilen brukt i liten grad og tilbudet burde vært høyere. Det er nesten alltid mulig å forhandle om prisen.

Du har gode rettigheter

Det avgjørende er å se hva som er avtalt. Man må starte med å se på hvilken måte selger har omtalt bobilen, bl.a. i salgsannonsen og kjøpekontrakten. Er fukt nevnt i kontrakten eller annonsen blir det vanskelig å påberope seg at fukt er en mangel.

Det er ikke alltid like enkelt å oppdage fukten. Ofte går det noe tid før fukten vises og da er det viktig å ta en fukttest med en gang. Dersom du klarer å dokumentere at bobilen var angrepet av fukt på kjøpstidspunktet har du flere rettigheter.

Etter forbrukerkjøpsloven har kjøper tre sanksjoner mot selger. En av sanksjonene er retting. Selger må da avhjelpe fuktskaden, ofte gjøres dette ved å tørke bobilen eller utbedre den lokalt. Nekter eller klarer ikke selger å utbedre fuktproblematikken kan du ha krav på prisavslag.

Prisavslaget skal da settes til den kostnaden det koster å utbedre fuktskaden. Hvis et prisavslag ikke kompenserer for skaden fullt ut, kan du ha krav på å heve kjøpet.

Kontakt oss – vi hjelper deg
Dersom du har opplevd problemer etter kjøp av bobil kan vi hjelpe deg. Ring eller send oss en gratis henvendelse. Vi har betydelig erfaring med reklamasjonssaker etter kjøp og salg av bobil.

Rettshjelpsforsikring
I bobilforsikringen er det en rettshjelpsdekning som vil kunne dekke utgifter til advokat. Mot en egenandel, dekker forsikringsselskapet oftest 80 prosent av kostnadene til juridisk bistand ved tvist.

Vi ordner med alt det praktiske i den forbindelse.

kunde-lofte-1.svg
Vi lever av fornøyde kunder
Vi er stolte av at våre kunder har gitt oss gode Google-anmeldelser
kunde-lofte-1.svg
Benyttet meg av innsendt skjema på deres hjemmesider. Jeg ble kontaktet innen kort tid, og fikk all den hjelpen jeg trengte. Meget god service og meget profesjonelt. Anbefales!
Allanon -
kunde-lofte-1.svg
Øyvind Skjerpen er en profesjonell og hjelpsom advokat.. Brukte han ifm. heving av et bilkjøp. Fikk god oppfølging og gode råd på veien, og saken vant frem etter noe tid.
Henrik Kyte Assmann
kunde-lofte-1.svg
Hei Philip Bugge og takk for hjelpen. Vår sak handlet om arbeidsrett som Philip rodde i land på en glimrende måte. Vi kommer til å bruke dem om vi trenger advokat ved et senere tidspunkt. Takk igjen Henrik, Hans-Erik og Joachim
Joachim Sjølander
kunde-lofte-1.svg
Hvis man trenger advokat er dette uten tvil den beste hjelpen du kan få. Jeg har brukt Bugge og det angrer jeg ikke på, han virker og være svært profesjonell.
Sondre Sundrønning
kunde-lofte-1.svg
Advokat tok kontakt ganske raskt etter at vi tok kontakt med dem via kontaktskjema på nettet. Advokat Bugge tok seg god til til og prate om og orientere seg rundt saken i første tlf samtale. Veldig hyggelig, trygg, ryddig og ordnet. Anbefales.
Noshin Solskinn L
aktuelt-nyheter.svg

Aktuelt

Her kan du lese aktuelle saker og fagartikler som kan gi en verdi som privat person eller selskap.