fbpx
Referansesak15[1]

Klient fikk medhold i Forbrukerklageutvalget

Klient hadde dessverre kjøpt en dyr bobil med fukt. Klient reklamerte til selger, men selger ville ikke rette eller ta bilen tilbake. Saken ble så sendt til Forbrukerklageutvalget og klient fikk medhold. Det ble fremlagt fukttest og påvist manglende opplysninger fra selger, som måtte ta bilen tilbake.

Selger ville likevel ikke rette seg etter avgjørelsen, og det ble opprettet sak overfor namsmannen. Klient stilte bobilen til selgers disposisjon og fikk tilbake kjøpesummen medregnet renter. Det ble gjort et lite nyttefradraget, men det var beskjedent.

Dersom du har kjøpt en bobil med mangler, kan vi hjelpe deg. Bare legg igjen kontaktinformasjon, så kan vi ringe deg.

aktuelt-nyheter.svg

Aktuelt

Her kan du lese om aktuelle saker og fagartikler.

Resultat

Har jeg krav på erstatning?

Det er ulike lover som kommer til anvendelse.

Hvor gammel båten er, har betydning for hva du kan forvente.

Dersom det er kort tid siden du kjøpte båten er det sannsynlig at feilen var der når du kjøpte den.

Denne testen kan hjelpe deg på veien til å få avklaring av muligheten for å nå frem med din sak mot selger. Vi gjør oppmerksom på at testen er utviklet på et generelt grunnlag. Denne testen er derfor kun et utgangspunkt for å avklare om det er grunnlag for å legge mer arbeid i saken din eller ikke.

82% sannsynlighet
Du har sannsynligvis et krav mot selger.
Her er det usikkert om du har et krav mot selger. Ta kontakt med oss i dag.
Her er det usikkert om du har en sak. Ta kontakt med oss i dag.
Ta kontakt med oss for gratis førstevurdering.
Du har sannsynligvis et krav mot selger.
Her er det usikkert om du har et krav mot selger. Ta kontakt med oss i dag.
Her er det usikkert om du har en sak. Ta kontakt med oss i dag.